Pytanie

12:32 Jarzębinowa 31 Komentarzy

A ja dzisiaj przychodzę do Was z pytaniem. Nieśmiałym bardzo, bo związanym z delikatnym dla mnie tematem. Dumam nad tym w jaki sposób je zadać i wychodzi na to, że najlepiej najprościej...

Od jakiegoś czasu dostaję od niektórych z Was w komentarzach jak i w mailach pytania i prośby o zorganizowanie kursiku, podanie wskazówek dotyczących wykonywania zdjęć swoich prac. 
Jest mi niezmiernie miło z tego powodu- wiadomo- ale również czuję się niezręcznie, bo ze mnie żaden profesjonalista, co od razu chciałabym zaznaczyć. Stąd temat delikatny :)
Niemniej jednak, jeśli mogłabym komuś pomóc swoimi wskazówkami, to po wakacjach byłabym w stanie zająć się tym tematem tutaj, na blogu w przypadku większego zainteresowania, bądź w prywatnych wiadomościach dla chętnych .

I moje pytania:

1. Czy taki kurs będzie dla Was pomocny? I czy są chętni ? (nie chcę zaśmiecać bloga i zanudzać czytelników tematami nieprzydatnymi).

2. W jakiej formie miałby to być kurs/wskazówki ? Czy w osobnych postach z danym tematem (np kadr, prezentacja, rekwizyty itp) pojawiających się co jakiś czas, czy w jednym poście  w pigułce?

3. Jakie tematy konkretnie miałabym poruszyć ? Co dla kogo jest problemem ? Np jak zaprezentować swoją pracę, wskazówki techniczne typu światło, ostrość ? Sprzęt ? itp.


Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, bo one bardzo pomogą mi zajęciu się tematem :)

Uściski! 

Powiązane:

31 komentarzy:

  1. Aga, jesteś WIELKA!
    Zdjęcia prac, które nam pokazujesz, są rewelacyjne!
    Chętnie skorzystam z Twoich wskazówek, bo dla mnie ten temat jest problemem, czasami nawet stresem (wtedy z pomocą przychodzi mój Mąż).
    Wszystko, co napiszesz (światło, łapanie ostrości, kadrowanie, rekwizyty), będzie dla mnie bardzo cenne :)
    Forma nie ma znaczenia - wybierz taką, która będzie najwygodniejsza dla Ciebie.
    Dziękuję i cieplutko pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpinam się pod wypowiedź przedmowczyni. Twoje zdjęcia żyją. Każde jedne. I uczyć się od takiej fotografki to zaszczyt. Wiec cyc do przodu,zepnij poslady i ucz nas!!!

      Usuń
  2. Aga, myślę, że taki kursik na pewno się przyda. A co do jego zawartości to najlepiej jak wypowiedzą się same zainteresowane. Podejrzewam, że dla niektórych potrzeb będzie wyjaśniać wszystko od samego początku, niektórym pewnie potrzeba będzie tylko kilka wskazówek.
    Możesz też spróbować przy zdjęciach pisać krótką historię ich powstania. czyli Jak wybierałaś porę dnia, jaki aparat, jakie parametry (przysłona, migawka itp) jakich akcesorii użyłaś. Sam chętnie o tym poczytam :-)
    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znasz moje zdanie...już kiedyś Ci pisałam.
    Ja chętnie poczytam, jak Ty TO robisz...zdjęcia Twoje są rewelacyjne, interesujące, przykuwają wzrok!
    W jednym poście może Ci być ciężko wszystko zawrzeć, więc może kilka, cyklicznie, co jakiś czas :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo zainteresowana :) Mam bardzo dobry aparat, tylko umiejętności brak ;) Większość zdjęć robi mi mąż i to tak raczej na szybko. Na prawdziwą sesję z haftem nigdy się nie wybrałam. Chętnie poczytałabym jak dobrać rekwizyty i gdzie tak naprawdę wybrać sie na sesję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aga, jakkolwiek to zrobisz - będzie idealnie, jak zawsze u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem bardzo ciekawa takich rzeczy. Chyba wszystkim po trochu. Fajnie jakbyś to opisała w kilku postach.

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniały pomysł! z przyjemnością dowiem się czegoś nowego i poprawię warsztat :)
    Chętnie poczytałabym o kompozycji kadrów, oraz na temat dodatków/rekwizytów.
    Forma nie gra roli :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chociaż zajmuję się fotografią często to jednak ze zdjęciami swoich prac mam problemy pewne. Zatem bardzo chętnie poczytam jak sobie radzić z różnymi problemami związanymi z tym tematem. Co do formy, to dla mnie najfajniejsza byłaby taka piguła w dłuższym poście ale zadowolona będę z każdej formy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aguś dobry pomysł a to, że nie jesteś "profesjonalistką" w temacie, tym lepiej :)Dlaczego? bo będziesz naturalna a nie sztywna, pokażesz wszystko normalnie jak robisz.
    Zrób mały cykl i podziel na części - będzie bardziej czytelnie i łatwiej taki krótszy post przygotować przy dzieciaczkach. O zagracaniu bloga mowy nie ma, bo to jak najbardziej na temat, czyli jak fotografować hafty :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety nie mam smykałki do fotografowania, więc chętnie poczytam i się czegoś nauczę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez chętna jestem na taki kursik - nowej wiedzy nigdy dość:-)
    Z chęcią poczytam o każdym temacie zdjeciowym bo robić piękne zdjęcia to tez sztuka:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. ZdjeciA to będzie dobry temat.
    Chyba wszystkie Cię za nie podziwiamy!

    OdpowiedzUsuń
  13. ZdjeciA to będzie dobry temat.
    Chyba wszystkie Cię za nie podziwiamy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią się dowiem, jak tworzysz te cudowne zdjęcia oraz aranżacje :) Nie mam pojęcia o fotografowaniu, a Ty masz do tego rękę i oko :) Wspaniała jesteś, że chcesz podzielić się z nami swoimi tajnikami :)
    Sądzę, że fajnie by było to zrobić w ramach osobnych postów - takich pigułek wiedzy. Przynajmniej dla mnie byłoby to najlepsze. Interesuje mnie wszystko, bo ja osobiście pojęcia nie mam o robieniu zdjęć :)
    Czekam z niecierpliwością na pierwsze posty z czarną dla mnie magią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już się nie mogę doczekać:) Myślę, że lepiej jak dany temat będziesz poruszać w osobnym poście, będzie wtedy czas na przećwiczenie Twoich wskazówek, taka forma przynajmniej dla mnie jest najlepsza:) A tematyka? Światło, aranżacja, podstawowe funkcje w aparacie typu makro (innych nie znam hehe), podstawowe funkcje programów jakie stosujesz do obróbki, jeśli w ogóle obrabiasz zdjęcia, bo są idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  16. HURA!!! To mój temat :) Bo kocham piękne zdjęcia i uważam, że każda praca bardzo zyskuje na odpowiedniej prezentacji. Borykam się z nim od dawna i chciałabym dowiadywać się od Lepszych, jak Oni TO robią! Myślę, że jeden temat w jednym poście. A każdy, który wymieniłaś, jest istotny i każdy mnie interesuje. Będzie można po każdym takim poście poćwiczyć sobie, poeksperymentować omówiony aspekt :) ŚWIETNY POMYSŁ!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale się cieszę, że coś takiego zrobisz !!! Wszystkiego jestem ciekawa i chętnie się czegoś od Ciebie nauczę. Jakkolwiek to zorganizujesz będę zadowolona :)
    Aguś jesteś WIELKA, że chcesz to zrobić. Czekam z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń
  18. zawsze warto nauczyc sie czegos od innych no nie? .... bedziemy sledzic

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie o tym poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tez chetnie poczytam ,choc wydaje mi sie ze z takim smakiem do tworzenia atmosfery na fotografii trzeba sie urodzic:) Zawsze sie zastanwiam skad takie pomysly ,piekne i za kazdym razem trafione.
    Twoje ramowe poczynania tez sa fajne,farby ,przecierki i co tam potrzebne , interesujace bardzo.
    To najbardziej ciekawiace mnie tematy :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mogę się już doczekać Aguś!!! od początku podziwiam Twoje zdjęcia na równo z pracami - dla mnie każda forma jest ok :) to wspaniale, że chcesz dzielić się z nami swoimi talentami :))
    Pozdrowienia dla chłopaków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też chętnie poczytałabym jak robisz zdjęcia swoich prac. Z przyrodą mi jeszcze jako tako idzie ale zdjęcia prac, to nie lada wyzwanie :).

    Jeśli chodzi o formę, to myślę, że powinnaś zrobić tak jak Ci najbardziej pasuje czyli albo cykliczne posty albo wszystko w jednym :).

    OdpowiedzUsuń
  23. Jasne,ze tak! Pomysl jest swietny!
    Moze w formie cyklicznych postow, np weekendowych. Najlatwiej chyba haslami :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja już czekam na pierwszy post z cyklu!

    OdpowiedzUsuń
  25. Aga, ja też bardzo chętnie poczytam i czegoś się nauczę, zwłaszcza interesuje mnie ustawianie rekwizytów. Obiecuję, że będę grzeczną kursantką :)
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  26. ja tez z przyjemnoscis poczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem za;) Fajny pomysł! Czy cykliczne wpisy czy w jednej pigułce? Pisz tak jak Tobie dobrze,z chęcią poczytam dobre rady.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  28. No cóż....pozostaje mi się obiema rękami podpisać pod powyższymi wypowiedziami :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Też uważam, że to świetny pomysł.
    W końcu zdjęcia to podstawa prezentacji naszych prac.
    Pewnie nie jestem pierwsza, która chętnie sie dokształci w temacie.
    Myślę, że każdemu tematowi warto poświęcić jeden wpis i ewentualnymi uzupelnieniami po zapytanich.
    Wielkie dzięki, że w ogole Ci się chce !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słówko :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...